02/02/2023
Expand search form
SEO

Υποβρύχιο Πάρκινγκ Χωρητικότητας 7000 Ποδηλάτων στο Άμστερνταμ

Υποβρύχιο Πάρκινγκ Χωρητικότητας 7000 Ποδηλάτων στο Άμστερνταμ

Ακόμη και σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα της Ολλανδίας, η τελευταία ποδηλατική υποδομή του Άμστερνταμ είναι εντυπωσιακή. Ένας χώρος στάθμευσης 7000 ποδηλάτων πρόκειται να ανοίξει στις 26 Ιανουαρίου δίπλα στον Κεντρικό Σταθμό της Ολλανδικής πρωτεύουσας – και είναι υποβρύχιος.

Το υποβρύχιο parking αντικαθιστά τις υπάρχουσες επιφανειακές, πολυώροφες εγκαταστάσεις στάθμευσης ποδηλάτων του σιδηροδρομικού σταθμού, οι οποίες τα τελευταία χρόνια είχαν μετατραπεί σε ένα… μουσείο σκουριασμένων ποδηλάτων και είναι το αποτέλεσμα ενός τετραετούς έργου, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ.

Ξεκινώντας το 2019, η κατασκευή του γκαράζ – που καταγράφηκε σε όλο του το μεγαλείο σε ένα βίντεο timelapse – περιελάμβανε την αποστράγγιση μιας λίμνης νερού δίπλα στο σταθμό, η οποία ήταν χτισμένη πάνω σε τρία τεχνητά νησιά.

Οι ποδηλάτες θα μπορούν να σταθμεύουν τα ποδήλατά τους δωρεάν στο νέο γκαράζ για έως και 24 ώρες και στη συνέχεια με κόστος 1,35€ για κάθε επιπλέον 24 ώρες, ενώ ένας κυλιόμενος διάδρομος θα παρέχει άμεση πρόσβαση στον πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας.

Κόκκινες και πράσινες φωτεινές ενδείξεις θα ενημερώνουν τους χρήστες εάν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ενώ ένα νέο σύστημα – που θα ξεκινήσει τον Απρίλιο – θα εμφανίζει στους commuters ποιο πάρκο ποδηλάτων έχει αυτές τις διαθέσιμες θέσεις και τον ακριβή αριθμό τους.

Και σαν να μην έφταναν αυτές οι 7000 θέσεις στο νέο υποβρύχιο γκαράζ, υπάρχει επίσης διαθέσιμος χώρος στάθμευσης για επιπλέον 4000 ποδήλατα σε μια άλλη νέα εγκατάσταση στην πλευρά του λιμανιού IJ, πάνω από τη γραμμή του μετρό Βορρά-Νότου της πόλης.

Αναλογιζόμενος τα επερχόμενα εγκαίνια του υποβρύχιου γκαράζ, ο Pieter Visser, διευθυντής έργου ποδηλάτων του δήμου του Άμστερνταμ, είπε στον Guardian: “Ο κεντρικός σταθμός είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα μέρη στο Άμστερνταμ. Πολλοί ποδηλάτες χρησιμοποιούν αυτόν τον πολύτιμο δημόσιο χώρο για να κάνουν ποδήλατο και να παρκάρουν“.

Ο δήμος επέλεξε να διευκολύνει την υπόγεια στάθμευση ποδηλάτων (στην περίπτωση αυτή, υποβρύχια) για να επιστρέψει ο δημόσιος χώρος σε πεζούς, τουρίστες και άτομα με αναπηρία“.

Είναι υπέροχο που οι άνθρωποι μπορούν να πάρουν τα ποδήλατά τους, να φτάσουν στο σταθμό και να ξεκινήσουν το ταξίδι τους απρόσκοπτα“, λέει ο Jeroen Wienen, εκπρόσωπος του σιδηροδρομικού οργανισμού της ολλανδικής κυβέρνησης, ProRail.

Η Ολλανδία είναι μια πραγματική χώρα ποδηλασίας, πολλοί άνθρωποι έρχονται στο σταθμό με ποδήλατο, και ο δήμος σίγουρα δεν θέλει όλα αυτά τα ποδήλατα να βρίσκονται τριγύρω. Θέλαμε να προσφέρουμε στους ανθρώπους ένα αξιοπρεπές μέρος όπου μπορούν να βάλουν τα ποδήλατά τους με ασφάλεια, έτσι ώστε οι δρόμοι να είναι ωραίοι και καθαροί για τους πολίτες“.

Εν τω μεταξύ, ο Lucas Snaije, διευθυντής έρευνας και υπεράσπισης στην ομάδα ποδηλατικών εκστρατειών BYCS, είπε ότι το έργο θα πρέπει να ενθαρρύνει άλλα έθνη να δώσουν προτεραιότητα στην ποδηλασία «τελευταίου μιλίου» (“last-mile” cycling) δημιουργώντας κατάλληλες εγκαταστάσεις ποδηλασίας πλησίον των σιδηροδρομικών σταθμών.

Ας ελπίσουμε, κάποια στιγμή να υπάρξουν άνθρωποι και στη χώρα μας που θα ακούσουν τα λόγια του κ. Lucas Snaije και αναλάβουν επιτέλους δράση!

Previous Article

Αγωνιστικό Πρόγραμμα Ποδηλασίας 2023 ΠΕΠΑ | Κύπελλο Αντοχής & TT

You might be interested in …